Mais caipirinha - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van roeland - WaarBenJij.nu Mais caipirinha - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van roeland - WaarBenJij.nu

Mais caipirinha

Door: Roeland

Blijf op de hoogte en volg

24 November 2004 | Brazilië, Brasilia

Meus amigos,

Ik schrijf jullie deze keer vanuit het plaatsje met de prachtige titel Praia de Pipa. Praia de Pipa is een lange straat naast een mooi strand, waar je om tien uur met de dolfijnen kunt zwemmen en om half vijf schildpadden hun eieren kunt zien leggen.

Na mijn intensief watervallenbezoek ben ik teruggekeerd naar het strand. Na een wat mindere week waarin ik mij af begon te vragen of ik nog andere backpackers ging tegenkomen, belandde ik een klein paradijsje in Olinda, naast Recife: vijf hangmatten, een zwembad en een emmer caipirinha. Na één dag stond ik op standje super-relaxt. In Olinda heb ik een bijzonder leuke week gehad: gebarbecued, veel gedronken, naar een reggea-concert geweest (Brazilianen adoreren reaggae, wellicht omdat het zo´n beetje hun tempo is) en veel uitgegaan.

Alleen dit uitgaan in Brazilië is hard werken. Als gringo trek je de aandacht van het beestachtige uitgaanspubliek. Dronken mannen zijn je beste vriend en delen graag jouw bier met hen, vrouwen willen niks liever dan vluchten naar Europa en jou Portugees leren en intussen moet je wat in de gaten houden dat je niet toevallig met een prostituee staat te praten. Vermoeiend, maar erg gezellig.

Goed. Maandag ben ik dus weer vertrokken en ook in Praia de Pipa verblijf ik in een pousada met hangmatten in allerlei kleuren en een zwembad. Standje super-relaxt blijft voorlopig zo staan.

Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat en we spreken elkaar weder!

De groeten van
Roeland

  • 24 November 2004 - 13:21

    Bloedbroeder Maarten:

    eu cesta invejoso!!

  • 24 November 2004 - 13:24

    (maarten):

    ... en neem maar zo'n caipirinha voor mij mee!

  • 26 November 2004 - 08:28

    Mieke:

    Hoi Roeland,

    Blijf lekker zo genieten!!
    Ik ben alleen maar jaloers!
    Hier zitten we zo langzamerhand in de donkere dagen en het is nog vies koud ook!! Dus....
    Alle liefs en weer superbedankt voor je gezellige kleurrijke mail. Miek.

  • 27 November 2004 - 15:46

    Liesbeth.:

    Hoi Roeland, Dit vind ik nieuws wat aanzet tot kwaadaardige gevoelens. Het is hier koud, somber en gewoon niks aan. Dan komt je bericht over strand, dolfijnen, warmte en uitgaan wel erg hard binnen. Geniet er toch maar van, want ik begrijp dat jouw weken ook niet altijd zo zijn. Groetjes. Liesbeth.

  • 29 November 2004 - 15:47

    Oma Lidy:

    Dag lieve Roeland, Hier komt je oude oma ook nog eens even jou begroeten. Mieke stuurt me jouw berichtjes, die ik met veel plezier lees. "In mijn volgend leven ga ik zeker naar Brazilië, waar het zo lekker warm is"! (Mijn moeder riep bij dergelijke dingen altijd uit: "O, ik ben veel te vroeg geboren"!)Evengoed zullen er in Brazilië ook toestanden zijn, die verre van volmaakt zijn. Maar die heerlijke zon, dat is al zo lekker. En het eten bevalt je ook bijzonder, hè. Dat wordt op den duur weer wennen in ons koude kikkerlandje! Hier is het binnenkort Sinterklaas en Kerst, en Oud&Nieuw. Hoewel, Kerst zal daar bij jullie wel gevierd worden denk ik.
    Die 3-daagse trektocht tussen al die rotsen: adembenemend, letterlijk en figuurlijk. Ja, inderdaad, het doet denken aan "nooit meer slapen", (prachtig boek!) maar het liep gelukkig beter af!
    Heb je ondertussen wat meer duurzame contacten, want ik begreep uit je e-mail dat je steeds veel mensen ontmoet, maar dat ze ook weer zó vertrokken zijn. Het zou fijn dat om een leuke reisgenoot te ontmoeten. Ik ben benieuwd naar je verdere avonturen.
    Brechje van Trudy is met man en kind naar de andere oma en opa op vakantie geweest. In Dubay, een klein staatje in de Emeritaten. Daar kwamen de andere familieleden uit Syrië ook naar toe.
    Spreek je ondertussen het Portugees vloeiend? En dans je al heerlijk met de autochtonen mee?
    Ik wens je het aller-allerbeste in je verdere avonturen! Veel liefs, kus van oma.

  • 29 November 2004 - 15:56

    Ceciel:

    Ha super-relaxte neef! Wat een sfeertekening van jouw paradijs, aan de overkant van de grote, grote oceaan...!
    Terwijl hier de regen tegen de ramen slaat, afgewisseld met koude nachten, het ijs van de ruiten krabben ('s morgens vroeg om half zeven), een blubberdeken aan je voeten (van halfrottende bladeren)... Ja, zo is ons Nederland in deze dagen. Persoonlijk heb ik een grote voorkeur voor zon, zonlicht, warmte als een (plezierige) deken,.. maar voor mij wordt dat nog even wachten tot de zomer weer in zicht komt.
    Tot die tijd is het blokken, werken, blokken, en uitzien naar de dag dat ik met een kreet mijn diploma in de lucht kan gooien, om het vervolgens waardig op te vangen en met respect in de kluis te bergen. Missie volbracht.
    Mooi wat je schrijft over de adoratie voor reggea: ik hoor meteen Bob Marley en kan me er qua sfeer wel iets bij voorstellen.
    Roeland, mijn studieboeken roepen, alvorens ik nog even een paar uur ga werken vanavond. Geniet van alle dagen, elk uur, elke minuut (voor zover mogelijk). Héérlijk!
    Groeten, Ceciel

  • 03 December 2004 - 10:21

    Marieke:

    JoHo,ik moet zeggen dat het mijn sombere bestaandje hier wel wat op vrolijkd, al die berichten....Ik zie je al liggen op je matje (met uitkijk over een azuurblauwe zee, waar je de dolfijnen ziet spelen?), ik krijg het er zelf warm van.....
    Ben je al in m'n boek begonnen, of ben je zo onder de indruk van alles dat je niet aan lezen toe komt?? Of vind je het boek niet leuk, kan natuurlijk ook...?
    Hier gaat het wel oke, ben nu op de unie, effe naar college, dan met mijn moeder lunchen in de stad en vanavond werken. Morgen ga ik met Amy weer eens naar een techno feestje, is al weer een tijdje geleden, wat is daar eigenlijk de ultieme dansmuziek??

    Nou, ik ga weer verder, veel plezier en tot snel.

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Brasilia

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

01 Maart 2005

Ultima dia

10 Februari 2005

O Carnaval

31 Januari 2005

Esperando a festa

22 Januari 2005

Fazer nada

03 Januari 2005

O Barco
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 13531

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: