Roeland de reiziger - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van roeland - WaarBenJij.nu Roeland de reiziger - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van roeland - WaarBenJij.nu

Roeland de reiziger

Door: Roeland

Blijf op de hoogte en volg

01 November 2004 | Brazilië, Salvador

Oi pessoal,

Inmiddels is dan mijn echte rondreizen begonnen. Ik ben zaterdag naar Lencois gegaan, waar ik had afgesproken met een meisje dat ik op Dialogo had leren kennen. Hier ben ik wel blij om, want ik kan niet ontkennen dat ik het zo af en toe spaansbenauwd krijg bij het idee dat ik vier maanden lang zonder enige houvast in dit megaland ga ronddwalen. Mijn Portugees is helaas ook nog niet zo ver gevorderd dat ik zonder problemen een conversatie kan voeren, dus ik hoop dat ´t nog vooruitgaat de komende maanden.

Welnu. Lencois is een klein dorpje ten westen van Salvador en het ligt naast een groot natuurgebied. Er is één ding dat je kunt doen in dit dorpje en dat is naar één van de talloze toeristenwinkeltjes gaan om er een uitstapje te regelen naar een waterval, een hele hoge heuvel, of een grot. Dit is dan ook wat wij hebben gedaan en gisteren zijn wij in vliegende vaart langs bovengenoemde bezienswaardigheden gereden. Erg mooi uiteraard, maar dat zal ik binnenkort wel via de foto´s laten zien. Het ziet ernaar uit dat we morgen een driedaagse voettocht gaan maken door dit gebied, om nog wat meer natuurschoon te fotograferen en te slapen in een grot, dus mijn leven begint zowaar op een sportieve hike te lijken.

Goed, ik lees nog steeds graag hoe het met jullie gaat!

Ciao,
Roeland

  • 02 November 2004 - 08:20

    Maarten:

    met mij gaat het goet

    ciau!

  • 02 November 2004 - 08:22

    Maarten:

    maar plaats nog is ff wat foto's. dan zie ik waar je bent precies! :)

  • 02 November 2004 - 10:50

    Mieke:

    He Roet,

    Heerlijk om weer van je te horen. Ik kan me voorstellen dat met twee fijner reist! Ik zal verder via een persoonlijke mail vertellen hoe het hier is.
    Reis ze en blijf als het kan mailen!!! Hatstikke leuk.

  • 03 November 2004 - 12:13

    Inge:

    hoi roeland.
    hoe gaat het? Met mij goed. Erg leuk om je verhalen te lezen, ik ben blij dat het goed met je gaat en dat je geniet. Ik heb net even je foto's bekeken en het ziet er erg indrukwekkend uit.
    hier in nederland begint het weer flink koud te worden. en gister is theo van gogh vermoord bij het oosterpark!! Bizar he.

    veel liefs inge

  • 03 November 2004 - 15:29

    Maryl:

    Hey Roeland,

    Als je nog in Bahia blijft, ga dan naar Porto Seguro...je weet niet wat je ziet. Daar zul je vast kennismaken met één van de grootste tijdsverdrijven van de Brazilianen (als je dat al niet hebt gedaan) Axé dansen...the ketchup song en alle varianten en alle dansjes...hele bizarre themafeesten waar het één groot pirateneiland is og gevangenis (Alcatraz party).En de natuur is daar adembenemend, neem een boot naar één van de eilanden!!! Veel reisplezier, ga lekker guarana drinken en geniet!!!x Maryl

  • 03 November 2004 - 17:53

    Igny:

    Gezellige foto's Roeland!
    Is het daar net zo'n rotzooi als hier?

  • 03 November 2004 - 17:55

    Igny:

    Btw, meisje Roeland?

  • 05 November 2004 - 19:29

    Liesbeth.:

    Hoi Roeland, Ik heb eindelijk het goede mailadres te pakken en ook al ben je al een tijdje in dat megaland, ik wil het van nuafaan graag volgen wat je via de website verteld. Ongelovelijk hoe ver weg je voelt en dat ben je natuurlijk ook. Ik wens je een enorm goeie tijd, met heel veel goeie ervaringen en op dit moment is dat dus een 3 daagse wandeltocht met een maatje en dat lijkt me bijna voorwaarde, m.n. om alle indrukken die je opdoet te delen met iemand i.pv. ze te voelen opstapelen in jezelf. Veel groeten vanuit een kouder wordend Nederland. Liesbeth van Straaten.

  • 08 November 2004 - 14:25

    Karin:

    Hoi Roeland,
    Leuk te horen dat alles goed met je gaat en dat je het naar je zin hebt. En kan me heel goed voorstellen dat het prettig is om een reismaatje te hebben. Geniet van alles wat je meemaakt!! Het klinkt in elk geval goed allemaal. Grappig om je op deze manier te kunnen volgen en een beetje mee te krijgen wat jij zoal meemaakt daar, in dat inderdaad hele andere land dan Nederland. Heel veel plezier!
    Groetjes,
    Karin

  • 09 November 2004 - 01:11

    Nynke:

    Wat goed om weer wat van je te horen en dat het zo goed gaat met je!
    Hier alles prima, wordt steeds kouder he?, wel erg druk! Ben weer erg benieuwd naar foto,s!
    Het ga je weer goed en tot de volgende mail!

  • 09 November 2004 - 08:53

    Mieke:

    Ha lieve Roeland
    Even een groet vanuit een koud Nijmegen. Niks aan en weer wennen om door de kou te fietsen. Ik hoop dat het allemaal goed is daar met je? In ieder geval lekker warm. Met ons is het prima. Weken, school en klussen.Gisteren met Lotte een super mobieltje gekocht! Je snapt dat ze onder de pannen is. Ben weer razend benieuwd naar een volgende mail van je.
    Heel veel liefs van ons allemaal. Alle groetjes. Miek.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Salvador

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

01 Maart 2005

Ultima dia

10 Februari 2005

O Carnaval

31 Januari 2005

Esperando a festa

22 Januari 2005

Fazer nada

03 Januari 2005

O Barco
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 13629

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: