Het leven in Salvador - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van roeland - WaarBenJij.nu Het leven in Salvador - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van roeland - WaarBenJij.nu

Het leven in Salvador

Door: Roeland

Blijf op de hoogte en volg

19 Oktober 2004 | Brazilië, Salvador

Met mij is alles prima! Nadat ik twee weken het gevoel heb gehad in een razendsnelle Braziliaanse achtbaan terecht te zijn gekomen, begin ik eindelijk wat beter te slapen en sta ik niet meer overal van te kijken.

De eerste twee weken ben ik veel uitgeweest met een Zwitserse jongen die ik bij Dialogo heb leren kennen. Hij is inmiddels vertrokken en nu ben ik helaas overgebleven met een stelletje mutsen waar Klaas Vaak bij in slaap valt. Afgelopen weekend raakte ik per ongeluk met hen verzeild in een tripje naar Praia do Forte en hoewel het strand fantastisch was, dacht ik dat ik in slaap zou vallen in het gezelschap van zulk een stelletje saaie Duitsers. Welk een contrast met de Brazilianen die ik tot nu toe heb ontmoet. En dan heb ik het niet in de laatste plaats over de Braziliaanse vrouwen. Als je naar het strand gaat, kun je twee dingen verwachten: je verbrandt levend en er komen vrouwen in de typische Braziliaanse bikini (lees: bijna niets) aan je vragen waar je vandaan komt en hoe je heet. Meu Deus. Een goede motivatie om beter Portugees te leren.

Het wordt mij langzaam duidelijk dat voor de meeste Brazilianen plezier in het leven op de eerste plaats komt. Ze houden bij voorkeur overal feestjes en dé avond om uit te gaan is hier zondag. Zelfs op het tankstation vind je ´s avonds auto´s waaruit muziek klinkt en waarnaast mensen staan te drinken en te dansen. Het spreekwoord ´geen zorgen voor morgen´ is uitgevonden in dit land.

Als voorbeeld een taxiritje dat ik vorige week maakte op weg naar de disco. Wij stappen in bij ´Pandabeertje´ in ´taxi disco´. Pandabeertje is een grote, dikke neger met een knotje in zijn haar. In de taxi draait hij harde housemuziek, ik bedoel denk ´hard´ en vergroot het lawaai met tien. Vervolgens zet hij zijn zonnebril op (het is al lang donker) en begint hij te cruisen. Af en toe laat hij een sirene loeien en zwaait hij naar andere chauffeurs. Voor het stoplicht zet hij de auto op de handrem en geeft hij een beetje gas, zodat we goed mee kunnen deinen op de bas. Just cruising baby, just cruising. Hij knippert een beetje met het lampje boven hem en danst mee in zijn stoel. We hebben overwogen de rest van de nacht in Taxi Disco te blijven, maar een avondje in de discotheek kun je hier nu eenmaal niet weigeren.

Goed. Ik zal eens proberen wat foto´s op de site te plaatsen. Jullie kunnen controleren of het is gelukt. Ik wens jullie alle goeds en blijf benieuwd naar jullie reacties!

Roeland

  • 20 Oktober 2004 - 06:55

    Bloedbroeder Maarten:

    whahahah met een paar duitsers in het mooie brazilie... die moet je zo snel mogelijk kwijt zien te raken jongen!

  • 20 Oktober 2004 - 16:13

    Anne:

    Als je terug bent en ik mijn rijbewijs haal (hopelijk volgende week), moet je mij maar eens leren op die manier te 'cruisen'. Maar dan wel op Britney he, ;)
    Kus

  • 21 Oktober 2004 - 08:41

    Dorus:

    Coole foto's! Vooral het uitzicht uit je raam is relaxed.
    Het begint steeds meer op een paradijs te lijken: feesten, strand, zon...vrouwen?

  • 21 Oktober 2004 - 13:08

    Anne En Amely:

    Dag Roeland.. Gelukkig gaat alles daar wel goed en heb je het naar je zin. Helaas is er minder goed nieuws vanuit Lombok "the Bronx' Nog altijd zijn jouw gordijnen gesloten (24 uur) en sinds gisteren is de buurt eromheen afgezet. Er is vierentwintig uur politiebewaking en het stinkt er in de buurt naar...
    Al een tijdje zien we ook steeds meer spullen opduiken in huiskamers van buurtgenoten die verdacht veel op de jouwe lijken. Tja we weten het niet. We houden je op de hoogte. Geniet van je tijd in Brazillie!! Veel plezier!! Geen zorgen voor de dag van morgen!!

  • 21 Oktober 2004 - 19:19

    Ed:

    Roel jongen, ik weet het niet hoor. Ik krijg associaties met een film. Was het niet de Truman Show? Wacht maar tot je het decor ontdekt!! (jaloers natuurlijk!) PROOST!

  • 21 Oktober 2004 - 19:25

    Lotte:

    Heey roet! alluhs goed hier, goejuh cijfers ;)! heerlijk weer hier! niet dus haha is stuur je in de vakantie een meeltje, ik heb nu geen tijd haha :)

  • 22 Oktober 2004 - 07:09

    Marieke:

    He die Roeland'

    Leuk man, die foto's.....Ik heb lang van me niets laten horen, maar lees wel al je berichtjes!! Ik heb nu computerpracticum, kan dus niet lang mailen, ik kijk vanmiddag even of ik tijd heb je een persoonlijke mail te sturen....

    Kus, Marieke

  • 22 Oktober 2004 - 08:10

    Jan-Willem:

    Heel heel vet, beste roeland. Voorlopig lijkt het erop dat je geen betere bestemming had kunnen uitkiezen. Verder alles in orde in Nederland. Ik woon een week bij mijn vader in zijn kloosterappartement, krijg elke dag een fijne maaltijd voorgeschoteld etc. Daar heb ik uitzicht op een tulpenboom, een hele hele mooie boom, die hebben ze vast niet in Brazilië. OK, hier is het redelijk gewoon, en gewoon vergeleken bij jouw situatie (ongewoon dus) is dat saai, maar het valt reuze mee. Mensen gedijen het veiligste bij saaiheid. Alle goeds, JW

  • 24 Oktober 2004 - 11:31

    Nynke:

    Superleuk om foto,s bij je verhaal te kunnen zien! Ik heb niet veel tijd om naar je te mailen, maar lees alles van je! Super dat het goed gaat met je en tot je volgende mail!

  • 24 Oktober 2004 - 12:50

    Ceciel:

    Hoi Roeland, eindelijk - met de hulp van Mieke - jouw site gevonden. Ongelooflijk...! En super dat je zo kontakt kunt houden met Nederland. Ik blijf je volgen in je verslagen - veel groeten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Salvador

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

01 Maart 2005

Ultima dia

10 Februari 2005

O Carnaval

31 Januari 2005

Esperando a festa

22 Januari 2005

Fazer nada

03 Januari 2005

O Barco
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 67
Totaal aantal bezoekers 13629

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: